6 korzyści z chatbota – sprawdź co może zyskać Twoja firma

Popularność chatbotów rośnie. Co raz więcej dużych i małych firm zwraca uwagę na tą technologię. Szukają w niej rozwiązania swoich problemów oraz nowej gałęzi do komunikowania się z klientem. Poniżej przedstawiliśmy sześć najczęściej wymienianych korzyści z zastosowania chatbota.

1. Obsługa klienta przez chatbota

korzyści z obslugi klientow przez chatbota

Wyniki ankiet wskazują, że w zależności od biznesu od 40% do 80% kupujących online potrzebuje wsparcia podczas dokonywania zakupu. Przy zastosowaniu chatbota pora dnia nie będzie miała znaczenia, klient zawsze będzie mógł otrzymać informację na temat Twoich produktów, kosztów dostawy czy też w sprawach związanych ze zwrotami. Interakcja będzie natychmiastowa – klient w każdej chwili będzie mógł nawiązać kontakt, nie tak jak ma to w przypadku infolinii czy też email.

2. Zaangażowanie klienta

Zaangażowanie jako korzyść z chatbota

Firmy dbające o zaangażowanie klienta w swoją markę już starają się wykorzystać do tego chatbota. Umożliwia on wytworzenie kolejnego bodźca, który nie tylko przyciągnie klienta, ale umożliwi zwiększenie doznań, co z drugiej strony utrwali wizerunek marki. Można sobie wyobrazić, że nasz bot będzie miał funkcję dzięki, której będzie naszym klientom przekazywał newsy, czy też użyteczne informacje związane z naszą branżą. To w bardzo dyskretny sposób będzie utrwalało nasze relacje z klientem.

3. Wdrożenie chatbota i oszczędności

Oszczędności dzięki korzystania z chatbota

Chatbot jest idealnym rozwiązaniem do zoptymalizowania kosztów jakie posiadamy z tytułu obsługi klientów. Chatbot może obsługiwać wielu klientów na raz, będzie dostępny bez przerwy i bez kolejki. Sama obsługa to nie wszystko – chcąc wysłać informacje o promocji, wyprzedaży czy konkursie za pomocą bota możemy to zrobić w bardzo łatwy i bezpłatny sposób. Wdrożenie chatbota jest szybkie i o wiele tańsze niż tworzenie aplikacji, czy też systemów do obsługi korespondencji.

4. Baza klientów tworzona przez chatbota

Baza klientów tworzona przez chatbota

Mocną stroną chatbotów jest też możliwość tworzenia bazy naszych klientów. Za pomocą krótkich pytań i dokonywanych wyborów przez klienta możemy gromadzić informacje umożliwiające personalizowanie wiadomości i oferty. Należy pamiętać, że bot będzie działał bezustannie, więc jest to tylko kwestia czasu, aż będziemy dysponować pokaźną bazą klientów za pomocą, której będziemy mogli przeprowadzać zaplanowane akcje marketingowe.

5. Chatbot i Messenger

Messenger korzyści z chatbota

Obecnie najczęściej używaną aplikacją do komunikacji jest Messenger. Dane jakie w tej chwili spływają z różnych serwisów skazują jasno, że użytkownicy smartfonów ściągają już tylko kilka najistotniejszych aplikacji – Facebook, Messenger, Whatsapp…
Tworzenie nowych aplikacji i próba zaangażowania użytkownika do jej ściągnięcia są czasochłonne i bardzo drogie. Podpięcie bota pod jedną z popularniejszych platform to właściwie natychmiastowy dostęp do wielu tysięcy potencjalnych klientów, którzy to nie muszą niczego pobierać aby zacząć się z nami komunikować.

6. Technologia chatbotów

Technologia chatbotu nowe korzyści

Chatboty obecnie będą mocno rozwijaną technologią. Możemy spodziewać się, że giganci technologiczni będą co jakiś informować świat o podnoszeniu skuteczności sztucznej inteligencji i stosowaniu jej m.in. w botach. Sama technologia w jakiej chatboty są tworzone będzie również ulegała aktualizacją i oferowała co raz to szersze możliwości. Biznesy będą lepiej identyfikować swoje potrzeby, a to wpłynie na dostosowywaniu rozwiązań tak, aby mogły odczuć realne korzyści z ich stosowania.