Chatbot dla biura nieruchomości? Sprawdź co można zyskać

Chatbot dla biura nieruchomości

Czy wiedziałeś, że 5 branż, które najbardziej korzystają na wdrożeniu chatbotów to nieruchomości (28%), podróże (16%), edukacja (14%), opieka zdrowotna (10%) i finanse (5%) ? (Dane na podstawie analizy collect.chat). Zajmę się dziś tę pierwszą grupą, czyli co może dać chatbot dla biura nieruchomości.

Jak widać powyżej, branża nieruchomości jest największym beneficjentem chatbotów. Chatbot zajmujący się nieruchomościami pozwoliłby pośrednikom na rynku rozszerzyć tradycyjny sposób sprzedaży nieruchomości, począwszy od znajdowania klientów, a skończywszy na tym, jak klienci wybierają nieruchomość i jak agent prezentuje nieruchomość.

Znaczenie chatbotów w branży nieruchomości

Biorąc pod uwagę, że większość kupujących i sprzedających nieruchomości wiele decyzji rozpoczyna od aktywności online (portale, agencje), rozsądnie wydaje się być wdrożenie chatbotów, które sprawią, że kupowanie i sprzedawanie nieruchomości będzie łatwe i wydajne.

W czasach cyfryzacji, kiedy każda firma dąży do do digitalizacji, nikt nie powinien przegapić okazji do generowania leadów. Jedną z takich okazji jest wdrożenie chatbota, który jest w stanie wygenerować dużą ilość takich leadów. Jak? Sami zobaczcie!

Sposoby na generowanie leadów w branży nieruchomości

  • Całodobowe wsparcie – kiedy użytkownik chce wynająć lub kupić nieruchomość w Twojej za pośrednictwem agencji, potrzebuje informacji natychmiast. Nawet Twoi obecni klienci mogą próbować skontaktować się z Tobą w celu uzyskania wsparcia posprzedażowego, a może to mieć miejsce o dowolnej porze dnia. Chatboty mogą pomóc Ci zapewnić obsługę klienta w czasie rzeczywistym i wsparcie 24 godziny na dobę. Oprócz automatycznego udzielania odpowiedzi na typowe zapytania, łatwo jest zintegrować chatboty z bazą wiedzy firmu.. Dlatego gdy odwiedzający zadają pytania, chatboty mogą automatycznie udostępniać im znajdujące się w bazie artykuły.
  • Zaoszczędza czas agentów – jak wspomniałem powyżej, chatboty mogą samodzielnie rozwiązywać często zadawane pytania i zaspokajać potrzeby gości i klientów bez konieczności pomocy człowieka przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Jest to niezwykle pomocne, ponieważ agenci nieruchomości mają wiele ograniczeń czasowych, takich jak spotkania, prezentacje itp. To uniemożliwia im całodobową dostępność.
  • Skuteczne dobieranie odpowiedniej nieruchomości – znalezienie odpowiedniej oferty nieruchomości jest trudną rzeczą. Przeglądanie morza ofert i radzenie sobie z niezliczonymi filtrami to trudne zadanie. Tradycyjne przeszukiwanie ofert nie jest wygodne. Ludzie chcą dostać to, czego szukają. Odpowiednim narzędziem do tego celu jest chatbot. W przypadku firmy zajmującej się nieruchomościami, chatbot może zebrać wszystkie informacje, zadając odwiedzającym odpowiednie pytania, następnie na podstawie udzielonych odpowiedzi chatbot może przejrzeć bazę danych i wyświetlić listę wszystkich nieruchomości, które spełniają wymagania użytkownika. Potencjalni kupujący mogą wprowadzić kryteria, takie jak powierzchnia, lokalizacja nieruchomości, liczba pokoi, typ nieruchomości i inne, aby zapewnić większą precyzję.
  • Wiele języków – ludzie z różnych kultur chcieliby, aby rozmawiano z nimi w ich ojczystym języku. Nie można wyszkolić swoich agentów, aby biegle władali setkami języków, ale można zlecić to chatbotom. Stosunkowo łatwo jest stworzyć chatbota, który komunikuje się w różnych językach. Wielojęzyczne boty mogą być przydatne w scenariuszach, w których masz do czynienia z międzynarodowymi klientami. W takim przypadku, posiadanie wielojęzycznego chatbota, pomaga zapewnić spersonalizowaną obsługę klienta i poprawia konwersje. Wdrożenie takiego chatbota na swojej stronie internetowej lub Messenger’ze może pomóc zyskać przewagę nad innymi konkurentami na rynku.
  • Umawianie wizyt – jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy, które można zrobić za pomocą chatbota, jest zaplanowanie prezentacji wybranej przez użytkowników nieruchomości
  • Wirtualne wycieczki – prezentacje nieruchomości zabierają zazwyczaj dużo czasu, szczególnie tego, który dotyczy dojazdu i powrotu z miejsca prezentacji. W związku z tym nie wszyscy są skłonni na tego typu prezentacje. Może być spowodowane tym, że mieszkają np. w innym mieście lub kraju. Ponieważ handel nieruchomościami staje się o wiele bardziej globalny niż kiedykolwiek wcześniej, może to być właściwy moment na zintegrowanie funkcji wirtualnego zwiedzania z chatbotem zajmującym się nieruchomościami. W ten sposób Twoi potencjalni klienci będą mogli wirtualnie zwiedzać nieruchomość bez konieczności podróżowania do wielu miejsc. Możesz zintegrować chatbota z Google Street View, dodać zdjęcia sferyczne lub mieć wstępnie nagrane filmy z wnętrza nieruchomości. Wirtualne narzędzia za pośrednictwem chatbota oszczędzają czas i wysiłek nie tylko po stronie klientów, ale także agentów.
  • Zarządzanie klientami – Wdrożenie chatbota w firmie zajmującej się nieruchomościami pomaga efektywnie zarządzać danymi klientów. Chatboty mogą zbierać dane i przesyłać je bezpośrednio do bazy danych CRM. Ponadto mogą również pomóc w aktualizowaniu i modyfikowaniu danych. Jeśli gość lub klient chce zaktualizować swoje kryteria kupna lub sprzedaży nieruchomości, chatbot może automatycznie zaktualizować dane w CRM’ie.

Podsumowanie

Chatboty nie tylko pomagają pośrednikom w generowaniu nowych potencjalnych klientów, ale także pomagają im przekształcać ich w klientów. Pomaga również pośrednikom w zapewnianiu optymalnej obsługi klienta dla swoich klientów, aby zapewnić lojalność klientów. To sprawia, że wdrożenie chatbota staje się koniecznym zadaniem dla właścicieli firm z branży nieruchomości.