CUK Ubezpieczenia w Asystencie Google

CUK Ubezpieczenia w Asystencie Google

Kolejne ciekawe wdrożenie bota w Polsce staje się faktem. Firma K2Bots stworzyła bota, działającego na Asystencie Google dla firmy ubezpieczeniowej CUK. Od tej chwili można śmiało napisać: CUK Ubezpieczenia w Asystencie Google. Po wydaniu polecenia „OK Google, porozmawiaj z CUK Ubezpieczenia” przeniesieni zostaniemy do rozmowy z botem, który pomoże Nam wyliczyć stawkę ubezpieczenia za nasz pojazd, na podstawie archiwalnych wyliczeń.

W czym dokładnie pomoże Nam bot CUK Ubezpieczenia?

  • Sprawdzi czy nie przepłaciliśmy za OC
  • Pokieruje nas do najbliższej placówki

Bot w prosty i szybki sposób przeprowadzi nas przez formularz, w którym podamy markę auta, rocznik, miejsce zamieszkania oraz ile zapłaciliśmy za OC, a on w krótkim czasie skonfrontuje dane z bazą jaką posiada i w rezultacie powie Nam, czy nie prepłaciliśmy za ubezpieczenie. Na koniec procesu będziemy mogli skontaktować się z CUK, aby porozmawiać o wariantach ubezpieczenia.

CUK Ubezpieczenia w Asystencie Google

Z mojej perspektywy

Nowy Rok, kolejne wdrożenie na polskiej scenie. To dobra wiadomość, bo kolejny raz można się przekonać, że firmy widzą potencjał w botach i tego typu automatycznych rozwiązaniach. Widać też po ostatnich wdrożeniach pewien trend – to już drugie wdrożenie w przeciągu miesiąca na Asystenta Google (po InPost). Kto wie czy po wcześniejszym silnym zainteresowaniu Messengerem, czas nie przychodzi na trend na Asystentów głosowych. Z drugiej jednak strony oba kanały są przeznaczone do innego zastosowania i w innych warunkach – przecież ciężko sobie wyobrazić, aby ktoś rozmawiał z Asystentem jadąc autobusem lub pociągiem. W tym przypadku postawiono na Asystenta zapewne ze względu na docelową grupę klientów – kierowców, dla których Asystent Google to idealne i naturalne narzędzie do interakcji.

Bot dużo rozumie, potrafi dopasować intencję nawet jeśli powie się komendę w inny sposób niż sugeruje, a dodatkowo posiada cechy, które niestety nie wszystkie wdrażane boty posiadają:

  • odpowiedzi bota nie są zawsze takie same. Ma pewną pulę odpowiedz, z których wybiera jedną, co poprawia interakcję i nie denerwuje użytkownika
  • odpowiedzi zawierają informacje kontekstowe, które wzbogacają rozmowę i zachęcają do dalszej konwersacji (np. po podaniu marki samochodu, bot odpowiada coś w stylu – ooo, Ford! niezła bryka – piszę to z głowy więc odpowiedź może się nieco różnić)
  • jeśli poda się niepełna informację np. Mondeo, bot potrafi się ‚domyślić’ pozostałej potrzebnej informacji (w tym przypadku marki samochodu)

Powyższe cechy powinny być elementarzem botów, ale niestety nie jest tak w każdym przypadku – tym bardziej brawa dla twórców. 

Jedyną rzeczą, do jakiej mógłbym się przyczepić (ale to już mogłoby być czepialstwo) to długie odpowiedzi bota. Długa odpowiedź + odpowiedź głosowa, może w niektórych momentach powodować zniecierpliwienie i chęć przeczytania odpowiedzi, a nie jej wysłuchania. Ale tak jak zaznaczyłem, to subiektywne i czepialskie. Reasumując dla mnie bot ciekawy, zachęcający do rozmowy i dobrze wykonany. Gratuluję Twórcom 🙂