InPost włączył chatbota w Asystencie Google

InPost włączył chatbota

Słyszeliście o bocie Paczucha od InPosta? Sprawdzał się na tyle dobrze, że Firma poszła krok dalej i InPost włączył właśnie swojego chatbota w Asystencie Google. To kolejny, po Messengerze, kanał, w którym spotkać można bota, wspomagającego zarządzanie przesyłkami kurierskimi. Widać, że Firma rozumie potrzebę rozwoju, wyjścia do klienta i łatwego dostępu do informacji i postanowiła rozszerzyć działalność bota.

InPost włączył chatbota

Bot, o imieniu Mat, jest takim samym botem, jakiego spotkać możemy na Messengerze. Rozmowę z nim rozpocząć możemy wypowiadając słowa „Porozmawiaj z InPost” i po przebrnięciu przez wstępne zgody, możemy korzystać z dobrodziejstw bota 🙂

Możemy dzięki niemu m.in.:

  • znaleźć paczkomat
  • sprawdzić status paczki
  • sprawdzić POP na podstawie lokalizacji
  • zadzwonić do kuriera

Tutaj kilka słów o tym wdrożeniu od prezesa InPost’a – Rafała Brzoska, które możemy znaleźć w komunikacie na stronie InPost –  „ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez naszych klientów – dążymy do jego udoskonalenia. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, że nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny – zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie Paczkomatu® aplikacją – bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek”.

InPost włączył chatbota

Z mojej perspektywy

Ja ze swojej strony, pobawiłem się trochę  i z nim „porozmawiałem”. Efekt jest całkiem ciekawy, łatwo można dowiedzieć się wszystkich potrzebnych informacji, nie odpalając przy tym Messengera lub przeglądarki. Na miejscu twórców, postarałbym się, jednak o niespodziankę dla tych, którzy lubią testować i sprawdzać boty. Nie był w stanie mi odpowiedzieć na takie frazy jak „cześć”, „dzień dobry”, „jak się masz?”, „menu”, „co potrafisz?”. Są to frazy, które łatwo obsłużyć, a efekt byłby na pewno miłym zaskoczeniem dla użytkownika. W szczególności spodziewałem się po dwóch ostatnich frazach, że przeniosą mnie do głównego menu. Ale jest to oczywiście tylko czepialstwo. Rolą Mat’a jest dostarczanie informacji o paczce i spełnią ją znakomicie.

Poszerzenie bota na kolejny kanał, to potwierdzenie, że dotychczasowy chatbot spełnił swoją rolę i odniósł sukces. I to jest dla mnie najważniejsza informacja, jaka płynie z tego wdrożenia. Jestem entuzjastą chatbotów i AI w komunikacji z klientem i tego typu przypadki utwierdzają mnie w przekonaniu, że tak może wyglądać obsługa klienta w przyszłości.

Zastanawiam się natomiast na ile popularne jest korzystanie w tej chwili z botów na Asystenta Google. O ile wiele słyszy się o chatbotach na Messenger’a, tak Asystent Google nie jest jeszcze tak bardzo rozpowszechniony. Nie miałem jeszcze okazji korzystać z żadnego bota, uruchomionego w Asystencie, a Wy? Korzystacie? Mieliście okazję?