Jak firmy mogą zaoszczędzić dzięki chatbotom?

Jak firmy mogą zaoszczędzić dzięki chatbotom?

Jak firmy mogą zaoszczędzić dzięki chatbotom? Wraz z rozwojem inteligentnych asystentów głosowych sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami, ogromnie się zmienił. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, firmy zaczęły wdrażać chatboty, aby szybko odpowiadać na zapytania związane z nowymi produktami lub usługami marki. Chatboty zaczęły wykorzystywać Sztuczną inteligencję, która stara się symulować ludzką rozmowę za pomocą poleceń tekstowych i głosowych. Zobaczmy, jak konwersacyjne AU może pomóc firmom w rozwiązywaniu problemów związanych z pandemią COVID-19 i łagodzeniu ich przy mniejszym wysiłku i mniejszych kosztach.

Sposób na oszczędzanie

Jeśli Twoja firma szuka sposobów na usprawnienie operacji i inteligentniejsze interakcje z klientami, chatbot jest tym, czego potrzebujesz. Badania przeprowadzone przez Business Insider wskazują, że do 2021 r. zostanie zainwestowanych 4,5 miliarda USD w inteligentnych asystentów przeznaczonych dla przedsiębiorstw.
Aby nie marnować więcej czasu, dowiemy się teraz, jakie są możliwości chatbotów, które pozwalają właścicielom firm oszczędzać na kosztach operacyjnych:

  • Zastąpienie człowieka – Głównym motywem wdrożenia chatbota jest zastąpienie lub wspomaganie konsultantów dzięki automatyzacji, która pomaga zapewnić klientom solidne wsparcie i dostępność 24/7, nawet po godzinach pracy. Korzystanie z chatbota oszczędza firmie koszty związane z zatrudnianiem agentów obsługi klienta. W przeciwieństwie do operatorów, chatbot nie potrzebuje weekendów ani wakacji, co zapewnia mniejsze obciążenie reszty personelu.
  • rozwiązuje problemy klientów – Chatbot świetnie sobie radzi w odpowiadaniu na często zadawane pytania i wykonywaniu prostych, powtarzalych zadań, które wcześniej były obsługiwane przez wielu ludzkich agentów. Większość zapytań można pokryć, wysyłając linka do odpowiedniego artykułu lub przeszukując bazę danych. Niezależnie od tego, czy chodzi o odpowiadanie na ogólne zapytania związane z marką, takie jak godziny pracy, obsługa podstawowych operacji, znajdowanie produktu czy udzielanie pomocy w przypadku problemów z zamówieniami, bot może stać się pierwszą linią wsparcia, przed przekierowaniem rozmowy do konsultanta.
  • dostępność – Jedną z największych zalet korzystania z chatbotów do obsługi klienta jest ich dostępność, umożliwiająca obsługę zapytań klientów w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca na świecie. Pozwala to wyraźnie zmniejszyć koszty obsługi klienta, ponieważ zapewnienie całodobowej obsługi wymaga ogromnych nakładów. Kolejną zaletą jest wygoda dla klientów, których problemy są rozwiązywane błyskawicznie o każdej porze dnia.
  • satysfkacja klienta – Chociaż kwestia ta może nie być bezpośrednio związana z oszczędnościami, jest ściśle związana z ostatecznym celem każdej firmy, tj. uszczęśliwianiem klientów, co pomaga w przyciąganiu innych i utrzymaniu dobrej reputacji. Chatbot może ogromnie poprawić obsługę klienta, zwiększając w ten sposób liczbę zadowolonych klientów i wskaźniki utrzymania. Obsługiwanie setek klientów jednocześnie bez czasu oczekiwania jest ogromną zaletą, ponieważ nawet kilkusekundowe opóźnienie może sprawić, że przejdą do innej firmy.
  • lepszy serwis i mniej błędów – Chatboty pomagają każdemu klientowi, pomagając mu podejmować szybsze decyzje zakupowe z większą satysfakcją i mniejszym prawdopodobieństwem zwrotu. Podczas gdy ludzie są bardziej skłonni popełniać błędy lub przeoczyć ważne szczegóły z powodu presji pracy, zmęczenia, rozproszenia uwagi lub choroby, chatboty radzą sobie świetnie w każdej sytuacji.

Każda firma działa dzięki swoim klientom, a chatboty z pewnością pomagają w zapewnieniu lepszej obsługi klienta, która ostatecznie pomoże w zwiększeniu sprzedaży i lojalności klientów. Wdrożenie chatbotów w biznesie nie tylko może pomóc w osiągnięciu lepszej produktywności, ale również obniży koszty, ponieważ skutecznie rozwiązuje wiele problemów.