Kody Messenger’a – krótki przewodnik + narzędzie do generowania kodów

Messenger code chatboty

Dzisiaj chciałem Wam kilka słów napisać o kodach Messenger’a – czym są, jak je wygenerować i jakie mogą mieć zastosowanie w kontekście chatbotów.

Co to jest Messenger Code?

Messenger code to kod, inspirowany kodem QR, który po zeskanowaniu poprowadzi nas do rozmowy na Messenger’ze z konkretną osobą czy firmą. Jak pewnie się domyślacie, mechanizm ten możemy wykorzystać do kierowania użytkownika bezpośrednio do rozmowy z naszym chatbotem. Aby wykorzystać kod, użytkownik musi jedynie otworzyć Messenger’a, zeskanować go wchodząc w odpowiednią zakładkę i zostanie natychmiast przeniesiony do rozmowy z chatbotem.

Messenger code chatboty

 

Jak go wykorzystać?

W jaki sposób wykorzystać kod Messenger’a, aby sprowadzić użytkowników do naszego chatbota? Sposobów jest wiele i pula jest ograniczona tylko i wyłącznie naszą wyobraźnią. Taki kod możemy umieścić np.:

  • na ulotce klubu fitness i kierować do chatbota/trenera wirtualnego po zeskanowaniu kodu
  • w pokoju hotelowym, aby klient mógł zamówić serwis
  • na przystanku, gdy chcemy zainteresować użytkownika produktem/sklepem
  • na etykiecie butelki

Jak wygenerować Messenger Code?

Aby wygenerować Messenger Code do naszego chatbota możemy zrobić jedną z dwóch rzeczy:

  • odpytać API Facebook’a ( dokładna instrukcja znajduje się TU )
  • wykorzystać darmowe narzędzie do generowania kodów – LINK

Ja oczywiście polecam tą drugą opcję – wygenerowanie kodu za pomocą tego narzędzie to kwestia kilku kliknięć.

Messenger code chatboty

 

W skrócie sprowadza się to do wyboru:

  • Strony, do której chcemy wygenerować kod
  • rozmiar
  • parametr, który zostanie przekazany do rozmowy ( dzięki niemu możemy monitorować np. skąd przyszedł użytkownik)

Korzystaliście w swoich projektach z kodów Messenger’a? W jaki sposób ich użyliście?