Dzisiaj chciałem Wam kilka słów napisać o kodach Messenger’a – czym są, jak je wygenerować i jakie mogą mieć zastosowanie w kontekście chatbotów.
Co to jest Messenger Code?
Messenger code to kod, inspirowany kodem QR, który po zeskanowaniu poprowadzi nas do rozmowy na Messenger’ze z konkretną osobą czy firmą. Jak pewnie się domyślacie, mechanizm ten możemy wykorzystać do kierowania użytkownika bezpośrednio do rozmowy z naszym chatbotem. Aby wykorzystać kod, użytkownik musi jedynie otworzyć Messenger’a, zeskanować go wchodząc w odpowiednią zakładkę i zostanie natychmiast przeniesiony do rozmowy z chatbotem.
Jak go wykorzystać?
W jaki sposób wykorzystać kod Messenger’a, aby sprowadzić użytkowników do naszego chatbota? Sposobów jest wiele i pula jest ograniczona tylko i wyłącznie naszą wyobraźnią. Taki kod możemy umieścić np.:
- na ulotce klubu fitness i kierować do chatbota/trenera wirtualnego po zeskanowaniu kodu
- w pokoju hotelowym, aby klient mógł zamówić serwis
- na przystanku, gdy chcemy zainteresować użytkownika produktem/sklepem
- na etykiecie butelki
Jak wygenerować Messenger Code?
Aby wygenerować Messenger Code do naszego chatbota możemy zrobić jedną z dwóch rzeczy:
- odpytać API Facebook’a ( dokładna instrukcja znajduje się TU )
- wykorzystać darmowe narzędzie do generowania kodów – LINK
Ja oczywiście polecam tą drugą opcję – wygenerowanie kodu za pomocą tego narzędzie to kwestia kilku kliknięć.
W skrócie sprowadza się to do wyboru:
- Strony, do której chcemy wygenerować kod
- rozmiar
- parametr, który zostanie przekazany do rozmowy ( dzięki niemu możemy monitorować np. skąd przyszedł użytkownik)
Korzystaliście w swoich projektach z kodów Messenger’a? W jaki sposób ich użyliście?
Komentarz