Live Chat Plugin w Chatfuel

Wyświetlanie 'Default message' w Chatfuel tylko raz

Dzisiaj chciałem Wam opisać funkcjonalność, którą cześć z Was na pewno zna – Live Chat Plugin. Jest to plugin, który umożliwia użytownikowi kontakt z administratorem. Kiedy możemy go użyć? Najczęściej wykorzystywany jest w momencie, gdy użytkownik nie ‚dogadał się’ z chatbotem i chce porozmawiać z realna osobą, aby otrzymać potrzebne informacje.

Pomysł na artykuł przyszedł mi do głowy, gdy Chatfuel ogłosił aktualizację (wersję 2.0) Live Chat Plugin’u.

Live Chat Plugin Chatfuel

Live Chat Plugin

Blok ten umożliwia zatrzymanie bota i przekazanie rozmowy do administratora na wyznaczony czas. Tak jak wspomniałem – możemy to wykorzystać w sytuacji, gdy chatbot nie jest w stanie odpowiedzieć poprawnie na wiadomości użytkownika. Jest to dobry sposób, aby nie zirytować kogoś po drugiej stronie. Na ekranie setup’u pluginu mamy możliwość ustawienia tekstów i wyglądu okna, które wyświetli się użytkownikowi.

Domyślnie wygląda ono tak:

Live Chat Plugin Chatfuel

A po drobnych poprawkach może wyglądać tak:

 

Możemy więc zmieniać następujące elementy:

  • okienko, które wyświetli się użytkownikowi zaraz po rozpoczęciu Live Chat’a i poinformuje go o rozpoczęciu rozmowy z administratorem ( możemy dodać zdjęcie i teksty)
  • tekst, który pojawi się po zakończeniu rozmowy
  • timeout, który spowoduje zakończenie rozmowy z administratorem po wyznaczonym czacie bez odpowiedzi ze strony użytkownika

Live Chat Tab

Live Chat Tab to zakladka widoczna w Chatfuel, ktora pozwala kontrolować włączone chaty z użytkownikami bez wychodzenia z Chatfuel.

Za jej pomocą możemy:

  • Sprawdzić kto otworzył usługe Live Chat
  • Napisać do użytkowników
  • Sprawdzić z kim była prowadzona konwersacja
  • Podejrzeć konwersację wybranego użytkownika

Live Chat Plugin Chatfuel

 

Nowości

Na koniec kilka słów o nowościach w Live Chat. Tak jak pisałem – motywacją do posta była informacja o usprawnieniach jakich dokonał zespół Chatfuel w zakresie tego modułu. Jakie to są usprawnienia?

  • poprawa stabilności działania zakładki Live Chat (brak „freezowania”)
  • obsługa video/audio
  • obsługa wiadomości wielowierszowych (od teraz możemy wysyłać użytkownikom wiadomości wielowierszowe używając skrótu Shift + Enter)