Port Lotniczny Wrocław, czyli chatbot w służbie pasażerom

chatbot lotnisko wroclaw

Dzisiaj nieco inaczej – chciałem Wam przedstawić chatbota z polskiego podwórka, stworzonego przez ekipę z Koda Bots – chatbota, obsługującego Lotnisko Wrocław. Chatbot jest pierwszym w Polsce botem, który obsługuje lotnisko i to jest jeden z wielu powodów, dlaczego warto mu się przyjrzeć.

Link do chatbota znajduje się pod tym adresem: m.me/airport.wroclaw

Jakie funkcje i co oferuje wspomniany chatbot? List możliwości jest spora, a wspomnieć można m.in.:

  • informacje o sklepach, kawiarniach czy restauracjach
  • porady dla pasażerów
  • integracja ze Skyscanner’em
  • spersonalizowane powiadomienia wysyłane do pasażerów

A teraz zobaczmy jak to wygląda w praktyce.

Początek rozmowy

Początek rozmowy? Chatbot pyta nas o język w jakim chcemy się komunikować (aktualnie polski i angielski ). Możliwość komunikacji w języku angielskim to pierwszy duży plus, w końcu trudno od wszystkich pasażerów wymagać znajomości języka polskiego.

chatbot lotnisko wroclaw

W kolejnym kroku dowiadujemy się o pierwszej możliwości jaką daje nam chatbot – po wyrażeniu zgody możemy otrzymywać powiadomienia o nowych połączeniach czy zmianach na lotnisku. 

Co nam daje chatbot?

Chatbot umożliwia nam sprawdzenie przylotów oraz odlotów z wrocławskiego Lotniska – podając datę oraz miejsce dostaniemy szybko szczegółowe informacje o poszczególnych lotach, a dodatkowo możemy zapisać się na powiadomienia dotyczące wybranego lotu.

chatbot lotnisko wroclaw

Jeśli mamy problemy z dojazdem chatbot udzieli nam szczegółowych informacji o dojeździe, miejscu lotniska, wyznaczy trasę na lotnisko czy poinformuje o cenach i planie parkingu. Ciekawą opcją jest możliwość zamówienia Taxi za pośrednictwem chatbota oraz przekierowanie na stronę Vozilli, gdzie możemy wynająć samochód elektryczny na minuty.

chatbot lotnisko wroclaw

 

Kolejną pomocną funkcją chatbota są informacje na najbardziej nurtujące pytania. Bez kontaktu z obsługą i bez większych problemów otrzymamy odpowiedź na takie pytania jak:

  • Gdzie na terenie lotniska można oglądać TV?
  • Czy na lotnisku jest hotel?
  • Gdzie mogę coś zjeść na terenie lotniska?
  • Gdzie znajdę bankomat i jaki?
  • itp. itd.

A co jeśli szukamy czegoś nietypowego i chatbot nie był w stanie udzielić nam odpowiednich informacji? Mamy wtedy możliwość tzw. Live chatu, czyli rozmowy z moderatorem, który udzieli nam wszystkich potrzebnych informacji.

Podsumowanie

Chatbot obsługujący Lotnisko we Wrocławiu to pierwszy tego typu bot w Polsce i mam nadzieję, że nie ostatni.  Autorzy zaznaczają, że chatbot jest we wczesnej fazie i wciąż się uczy, ale według mnie już ten etap daje sporo możliwości, podnosi prestiż lotniska i zdecydowanie ułatwia życie pasażerom korzystającym z wrocławskiego Lotniska. A jakie Wy macie odczucia? Korzystaliście już z tego chatbota? Uważacie, że może tego typu chatboty mają sens?