Wyświetlanie „Default answer” w Chatfuel tylko raz

Wyświetlanie 'Default message' w Chatfuel tylko raz

Dzisiaj krótki wpis o tym jak wyświetlić „Default answer” w Chatfuel tylko raz lub raz na jakiś czas. Dlaczego taka opcja może być przydatna? Z jednego prostego powodu – nie chcemy, aby użytkownik zirytował się gdy po kilku wpisanych, niezrozumiałych dla bota , frazach otrzymywałby w kółko podobne odpowiedzi (odsyłanie do menu, wiadomość o tym, że nie bot nie zrozumiał co użytkownik wpisał itp.)

Jak więc wyświetlić „Default answer” tylko raz?

  1. Dodać pusty blok (będziemy do niego prowadzić użytkowników, którzy już dostali odpowiedź – dzięki temu użytkownik nie otrzyma żadnej odpowiedzi)
  2. Przejść do bloku „Default answer
  3. Dodać „Go to block” plugin i wybrać dodany wcześniej pusty blok
  4. Ustawić atrybut, dla którego przenosi użytkownika do wybranego bloku jako np. default_answered/true
  5. Dodaj plugin „Setup user attribute” i przypisz wybranemu wcześniej atrybutowi wartość true
  6. Jako następny element dodaj właściwą odpowiedź, jaką otrzyma użytkownik

Całość powinna wyglądać mniej więcej tak:

Wyświetlanie "Default answer" w Chatfuel tylko raz

Co się tutaj wydarzy ? Gdy użytkownik wejdzie piwerszy raz w „Default answer” najpierw napotka plugin, który przekieruje go do pustego bloku pod warunkiem, że będzie mial ustawiony atrybut default_answered na true. Ten warunek nie będzie spełniony i przejdzie dalej, zostanie mu ustawiony ww. atrybut na true i zostanie wyświetlona dalsza odpowiedź chatbota. Przy kolejnej próbie (i przy ustawionym atrybucie) przejdziemy do pustego bloku, a w efekcie użytkownik nie zobaczy żadnej odpowiedzi. I o to nam chodziło 🙂

PS. Jeśli chcemy, aby odpowiedź pokazywała się raz na jakiś czas możemy dodatkowo przypisać użytkownika do sekwencji, która będzie „zerować” atrybut np. raz na 24 h. W efekcie po upływie tego czasu użytkownik znowu zobaczy „Default answer” wysłaną przez chatbota.

Tu macie link do dokumentacji, która ten przypadek opisuje: LINK